
Şanslıydık gittiğimiz tarihte Siena'da yılda iki kere, piazza del campo meydanında koşulan at yarışına(Palio) rastladık.İnanılmaz bir kalabalık vardı.Siena şehri 17 adet mahalle diyebileceğimiz, bölgelere ayrılmış.Her bölgenin kendine ait bir bayrağı, bir simgesi (ki genelde bir hayvandır bu simge), bir kilisesi, müzesi ve çeşmesi mevcut.
Palio'da bu on yedi mahallenin onu yarışıyor. Kazanan contrada(mahalle) yılda birkaç defa parti yapıyormuş, kazanan contradalı insanlar bir sene boyunca bunun gururunu yaşıyorlarmış.Yani onlar için kazanmak çok önemli.
Palio akşamı her mahalle kendi mahallesinde düzenlenmiş yemeği yiyip,eğleniyorlarmış.
Mahallenin yarışacağı atının arkasına tüm mahalleli sıralanıyor ve marşlarını söyleyerek yarışın yapılacağı meydana gidiyorlar.Bayağı bir cümbüş oluyor yani :)
Bana hayli ilginç gelen bir efsaneden bahsetmek istiyorum.Siena'da gezerken bir meydanda dişi kurt ve emzirdiği iki bebek heykelini gördük.Roma imparatorluğunun kurucuları olan Romulus ve Remus'u dişi kurt emzirmiş.Roma Mitolojisine göre bu bebeklerin anneleri rahibeymiş ve tanrı Mars'dan ikiz erkek çocuk dünyaya getirmiş.
İsmi çok gerekli olmayan zat bu kadını öldürüp,çocukları bir tekneye koyup Tiber nehrine bırakmış.Sonra tekne karaya çarpmış ve bir dişi kurt bebekleri emzirmiş,sonrasında da bir çoban aile , çocukları bularak büyütmüş.
Hemen aklıma bizdeki Ergenekon&Bozkurt destanları geldi.Bizde de Ergenekon destanında bozkurt yolu gösterendi.Bozkurt destanında ise yine emziren...Çok ilginç geldi bana..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder