11 Mart 2008 Salı

İtalya-Venedik


Venedik'e gelirken vaporettoya bindik.Denizde kazıklar çakılarak yollar yapılmış,güzergahlar ayrılmış.İnanılmaz nemli
bir hava var.118 adacık üstüne kurulmuş,her yanı su olan biryerin bu kadar nemli olmasına şaşmamak lazım.
Tabi susuzluktan öldüğümüz için iner inmez ilk büfeden 5 euro ya su aldık.Tavsiyem susuzluğunuza dayanın ve az bir yol yürüyerek marketi bulun 50 cent e suyunuzu alın.(Sonra marketi bulduk..)

Gelelim turumuza San Marco Meydan'ında toplandık ve tur rehberi bazı bilgiler verdi.San Marco Meydan'ının kış aylarında sular altında kaldığını ve gittikçe şehrin battığını,bu kadar turistin meydanda olmasının bile meydana çok olumsuz etki ettiğini söyledi.Bu nedenle yönetimin belki ilerki tarihlerde turist alımını azaltabileceklerini bile düşündüklerini söyledi.

Meydan sanki güvercin tarlası :).Gün sonunda elimizle güvercinleri besledik.Süper ama birazda iç gıcıklayıcı bir his.

Rehberimiz Venedik'te dar sokaklarda kaybolarak gezmenin tat vereceğini söyledi ve Grand Kanala gitmek üzere dar sokaklardan birine girdik.Daha ilk yol ayrımında rehberi kaybettik ve kendi kendimize gezmeye başladık.

Tövbe Köprüsü, Rialto Köprüsü, Dükler Sarayı, Çan ve Saat Kulesi, Büyük Kanal gezilecek yerler..

Gezerken kimi mağazalardaki maskelere,kimi mağazalardaki Murano camlarından yapılmış ürünlere hayran kalmamak elde değil doğrusu.Hepsini almak istiyorsunuz ama fiyatlar yüksek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder