Geçenlerde televizyonda Ağrı'da okula gitmek için yarım metre kara ,bata çıka yürüyen,ayaklarında lastik ayakkabı,kiminde çetik üzerine giyilmiş terlik olan,montsuz minicik öğrencileri gösterdiler.İçim o anda paramparça oldu ve sulugözlerim hemen doluverdi.Ne yapabilirim diye düşünürken,nette araştırma yaptım ve KöyÖğretmeni sitesini buldum.Bu sitede ücra köşelerde öğretmenlik yapan köy öğretmenleri,bulundukları okulları anlatıp ihtiyaçlarını listelemişlerdi.
Hemen arkadaşlarıma bir mail gönderdim ve bir kampanya başlattım ve işe koyuldum.Saolsun gönüllü arkadaşlarım,minik kardeşlerimizin çığlıklarını benimle beraber duydular.Songül arkadaşımın da yardımları ile beraber 1.700 ytl para topladık.Bu paranın 1000 ytl sini kırtasıye ürünlerine,400 ytl sini hikaye kitaplarına geri kalanını da kıyafete ayırmayı planladım ve düştüm yollara.
Eşim Ömer ile beraber kırtasıye malzemeleri için İSTOÇ daki kırtasıyeler dahil altı yere baktım.Arkadaşlarıma da haber salmıştım.ŞOK müdürü arkadaşım malzemelerin kendi depolarında olan kısmını iskonto yaparak hazırladı.İSTOÇ da gezip kampanyamı anlattığım kırtasıyelerden biride sizden kar almadan fiyat çıkartırız dedi ve aldığım fiyatlar ile 150 setlik kırtasıye takımı hazırlamaya karar verdim.
Hikaye kitapları için Cağaloğlu'na gidip yayınevlerini dolaşıp durumu anlattım.Sağolsunlar Damla Yayınevi yetkilileri çok ilgilendiler.MEB onaylı İlköğretim 100 Temel Eser setlerinden(1 sette 50 kitap) 11 takım sipariş verdim.(%50 iskonto yaptılar)Ayrıca kendileri de Piri Reisin Serüvenleri(1 sette 10 kitap) 11 takım hediye ettiler.
Sıra artık kıyafet konusuna gelmişti.Beylikdüzü Outlet Center daki defacto mağazasında çılgın bir indirim yapmışlar ve çocuk montlarını 10 ytl ye indirmişler.Çoğunluğu kız montu kalmış montlardan 15 tane alıp,diğer şubeleri olan Güneşli'ye doğru yola çıktık.Güneşli'deki mağazada da sadece 4 tane kız montu kalmıştı.Onlarıda aldık ve Güneşli'deki outletleri dolaştık ama uygun fiyatlı mont bulamadık.Merter deki tekstilcilere bakmayı düşünüyorum.
Henüz cevap gelmemiş olan ama cevaplarını büyük bir heyecanla beklediğim isteklerim;
Colgate den 200 diş fırçası 200 diş macunu istedim,
Berk çoraplarından çorap istedim,
Aykut arkadaşım Next yöneticilerinden iki kişinin ismini verdi,mail gönderdim,
National Geographic kids dergisinde eski sayılarını istedim.
Bu arada 11 okul öğretmeni ile irtibata geçip,kız-erkek öğrenci yaş gruplarına göre dağılımını ve detaylı ihtiyaçlarını öğrendim.Yardım göndermeyi planladığım okulları aşağıda listeledim.
Tüm malzemeler gelince fotoğraflarını çekip yayınlayacağım.Sizleri tüm gelişmelerden haberdar edeceğim.
Evet Konu ile ilgili ikinci yazımı okumak için tıklayınız.
Sevgiler....
Demirci Köyü İ.Ö.O Mardin 10kişi
Asboğa Köyü İ.Ö.O. Kars 19 kişi
Yığıntaş Köyü İ.Ö.O Ağrı 27 Kişi
Ekinli İ.Ö.O Bitlis 50 Kişi
Kevenağıl İ.Ö.O Kayseri 12 Kişi
Mezre İ.Ö.O. Elazığ 8 Kişi
Geçimli köyü i.ö.o. Ağrı 70 kişi
Bostancık İÖO Malatya 45 Kişi
merhabalar Seda Hanım ben sarıkamış Asboğa köyü i.ö.o müdürü,mailinizi aldıktan sonra düşündümkü bu hayırsever vatandaşımız kimdir diye ve google isminizi yazdım ve bu siteye ulaştım sayfanızda yazılı olanları okudum ve inanın bende sizin bu yaptıklarınız için çok duygulandım,siz buradaki çocuklarımızın durumları için göz yaşlarınızı tutamamışsınız ama inanın bu verdiğiniz emek hiç ama hiç te boşa değil,sizin gibi duyarlı insanlar sayesinde bu mağdur kalan çocuklarımızı daha güzel bir gelecek bekliyor,size çok ama çok teşekkür ediyorum SAYGILARIMLA...
YanıtlaSilmerhaba arkadaşım! aşağı yukarı 10 yıl sonra seni tekrar görmek ne güzel! ayrıca böyle bir kampanyayla görmek daha da güzel.verdiğin zaman ve emeklerin için teşekkür ediyorum.inanıyorumki emeklerin boşa gitmeyecek, emeklerimiz boşa gitmeyecek.her şey güzel olacak..
YanıtlaSilBu kampanya ile ilgili olarak Seda'nın ne kadar uğraştığını yazmadan edemeyeceğim. Kampanya fikrini bulmasından kolileri göndermesine kadar geçen süre içerisinde her adım için o kadar emek var ki. Haftaiçi-haftasonu demeden tüm ihtiyaçları karşılayabilmek ve en uygun fiyatları yakalayabilmek için bilfiil bir sürü yeri gezdi. Büyük firmalar ile iletişime geçip kampanyaya katılmalarını sağlamaya çalıştı ki Colgate'den olumlu cevap aldı. Bu arada listeler, hesaplar, adresler havada uçuşuyordu ve sürekli bir telefon trafiği yaşanıyordu. İş ortamında böyle bir kampanyayı yürütmek gerçekten çooook zor. Ama Seda kafasına koyduğu herşeyi en güzel şekilde başarır, bu konuda da inancını ve kararlılığını sürekli koruyarak gerçekten çok güzel ve faydalı bir işe imza attı. Başarılarının devamını diliyorum canım arkadaşım.
YanıtlaSil