23 Temmuz 2010 Cuma

2010 2.Tatilimiz Hemde 2 Hafta Hemde Yaz Tatili Hemde Dalyan-Dalaman-Şile-Edirne

İlk defa 2 hafta üst üste tatil kullanacağımızdan dolayı duyduğumuz heyecanla arabımızla düştük yollara.

Önce tatil öncesi dönemden biraz bahsedeyim.Eşim Arçelik de çalıştığından dolayı Hilton Dalaman da 3 gecelik tatilimizi 2 ay önceden %45 lik indirim ile satın aldık.Kişi başı 300 tl lik fiyat böylece 165 tl ye gelmiş oldu. Öncesine de Dalyan'da pansiyon ayarlayayım dedim başladım araştırmaya,happy carreta yı aradım gecelik 150 tl istediler sonra birkaç yer daha aradım ve likya pansiyonda karar kıldım.Likya pansiyon da gecelik oda kahvaltı (2 kişi) 80 tl gibi makul bir fiyat verdi.

İstanbul'dan sabah 5:45 de yola çıktık.Blackberry imde yüklemiş olduğum google map de navigasyon cihazı ihtiyacımızı gördü.Gerçi ilk yol başlangıcını tavsiye edilen şekilde uygulamadık sanırım hata ettik :) Çanakkale üzerinden gitmeye karar verdik.İstanbul-Çanakkale-İzmir-Aydın-Muğla yollarını takip ederek Dalyan'a vardık.Pansiyonumuzu bulduk.(Kahverengi Dalyan-İztuzu plajı tabelasından girerek) Tam Tamına 11 saat 45 dakika geçmişti.Keyifli ama bir o kadar da yorucu bir yolculuktu.Gece yorgunluktan uyuyamadım.Aslında olması gereken güzergah Adapazarı-Eskihisar,Bilecik,Kütahya,Afyon,Burdur,Fethiye,Muğla yolu üzerinden gelmekti neyse yine keşif ruhumuz kabardı :)

Likya pansiyon kanal kıyısında Kaya Mezarlarının tam karşısında pek misafirperver sahipleri ile bize çok güzel bir tatil geçirttiler.İnanılmaz huzurlu bir yer kafa dinlemek istiyorsanız kesinlikle kaçırmayın derim.Sabahları süper kahvaltı ettik.Akşamları da zeytinyağlı çeşitleri ve çok lezzetli ana yemekleri ile lezzet keyfi yaşadık.

Dalyan'da 1.Gün;Sabah kalktıktan sonra(hatta ben yatmamıştım zaten) güzel bir şekilde kahvaltı ettik ve nar cenneti Dalyan'dan taze sıkılmış meyve suyu ile enerji dopingi yapmış oldum.Pansiyonun sahibi Salih beyin teknesi ile tura çıktık.Önce caretta caretta ları görmeğe gittik.Hemen bir yengeç teknesinin yanına yanaşarak mavi yengeçler aldık ve caretta caretta lara olta attık.80-100 kg arası kaplumbağalar yengeçleri bi güzel hüplettiler.Yanımızdaki turistler yengeçde yediler.Biz yemedik.Yengeç pişiren tekne hiç hijyenik değildi hatta yengeçleri gölde yıkıyordu temiz su niyetine.

Caretta caretta lardan sonra İztuzu plajına geçtik.Bir tarafı tatlı su, diğeri Akdeniz olan bu kumsalın bir benzerinin olmadığı söyleniyor.2 şezlong 1 şemsiye kiraladık 9 tl verdik ve cuk denize atladık.Deniz süper sadece bayağı bi yürümeniz gerekiyor derinleşmesi için.eee tabi bu kadar yüzdükten sonra karnımız acıktı.Gözlemesinin meşhur olduğu duyumunu aldığımız için gözleme ve ben nar suyu Ömer ayran içtik.20 tl.
 İztuzu Plajı'na 2 şekilde gidiliyor. Birincisi, Dalyan rıhtımından kalkan kooperatifin dolmuş tekneleri. Tekneler, sizi kaldığınız yerde iskele varsa uğrayıp alıyorlar.Gidiş dönüş 8tl.Sazlıklar arasındaki kanallardan yolculuk 30-40 dakika sürüyor, ama insanı hiç sıkmıyor.
Plaja gitmenin diğer yolu ise kara yolu arabanız varsa Dalyan'dan İztuzu plajı tabelalarını takip etmek yada minibüsler(Dalyan PTT'si yanından kalkıyorlar)Kara yolculuğu 15-20 dakika sürüyor.Araba için giriş ücreti 6 tl.

Dalyan diğer tatil beldelerine göre fiyatları ucuz kalmış biryer bence.İstanbul'un pahalılığına oranla bile ucuz kalıyor.

Dalyanda 2.Gün,Sabah yine tavsiye ile kahvaltıdan sonra Köyceğiz'den 15 km uzaklıkta olan Yuvarlak Çay'a gittik.(Ana caddeye çıkıp Beyobası tabelasından girilerek gidiliyor)

Mekanlardan Çınar restaurant hoşumuza gitti.Yer minderlerine yayıldık ve kitap keyfi yaptık.Sonra Ömer suya girelim dedi ben ancak ayağımı sokabildim.Su tek kelime ile buz gibi.10 C imiş.Tabi bizimki atladı.Salıncak kurmuşlar atlamak için,atlayanları izlemek hayli eğlenceliydi.Sonrasında  güveçte tandırlarımız geldi.Enfesti doğrusu :) Bu kadar sıcaktan kavrulan bir havada üşümekde süperdi :) 3 saat takılıp kalktık.37 tl hesap ödedik.

İztuzu plajına kara yolundan gidip denize girdik.Sonrada Caretta Caretta hastanesini ziyaret ettik 2 adet yaralı caretta caretta vardı.İyileştikten sonra bırakılacaklarmış.İlginç birkaç bilgi vereyim.Caretta Caretta ların cinsiyetleri yokmuş.Hava sıcaklığı ile orantılı olarak cinsiyetleri değişiyormuş.

Akşam yemek sonrasında Ömer motelde nargile keyfi yaptı.Bizimki nargile hastası :) Evet artık Dalyan turunun sonuna geldik verelini Hilton Dalaman...

Sabah kahvaltıdan sonra yola çıktık.Ortaca yönüne doğru döndük Sarıgerme otel tabelalarını gördükten sonra girdik.1 saat sürmedi varmamız.

Otel müthiş güzeldi.İlginç gelen nerdeyse konukların tamamı türktü.İlk defa bir otelde bu kadar türk gördüm.Yemekler,animasyonlar,ortam süper ve kalite akıyor heryerden.Kesinlikle tavsiye ediyorum.3 günümüzü de geçirdikten sonra dönüş yoluna koyulduk.Fethiye-Antalya Korkuteli yönünü takip ederek İstanbul'a döndük.Şile için İzmit'ten çıkıp Kandıra yoluna girdik kestirme olsun diye
ara yollardan Ağva üzerinden Şile'ye vardık.Ağva'dan Şile'ye gidiş de 2 farklı yol var.Sahil yolu hem daha kısa hem daha iyi.5 senedir yazlığa gidiyorum ilk defa denize gittik Kumbaba denilen yerde denize girdik.İnanırmısınız deniz güneyden daha sıcaktı ve dalga yoktu tek kelime ile süperdi.Tatilimizin 3 gununude yazlıkta geçirdikten sonra Edirne'ye bizimkilerin yanına geçtik.Nevoşa NeşeliBebek de yardım ettim :) ve güzel bir sürpriz oldu.Askerimiz Murat sürpriz yaparak izne geldi.Edirne'de de gayet güzel vakit geçirdik.Bir gün söğütlüğe pikniğe gittik.İçeride minik bir hayvanat bahçesi kurmuşlar.Keçileri ellerimiz ile besledik çok keyifliydi.

2 hafta su gibi akıp geçti artık işe gidiş vakti geldi.Total 2500 km yol yaptık.Keşke yazın hep tatil olsa :)