7 Mart 2008 Cuma

İtalya-Roma


Vatikan turundan sonra otobüsümüze binip Roma'ya geldik ve önce otobüs ile şehir turu yaptık.

Fontana De Trevi çeşmesini(biz türkler Aşk çeşmesi adını takmışız),İspanyol Merdivenleri'ni (Piazza di Spagna) gezdik.
İnanılmaz bir kalabalık var,fotoğraf çektirmek gerçekten zor.Gelelim çeşmenin hikayesine,okyanusta atlı arabalarını koşturan figürlerle süslenmiş.
Ortada Deniz tanrısı Poseidon (Neptün) var,figürlerden biri huysuz bir deniz atını dizginlemeye çalışıyor,diğeriyse çok daha uysal bir atı sürmekte. Bunlar denizin iki zıt halini simgeliyormuş.

Daha sonra serbest zaman verildi.Otelden aldığımız haritamız ile Roma'yı keşfe çıktık.Her yerden tarih fışkırdığını söyleme gerek yok :)


Ayaklarıma kara sular indi deyimi tam bizim durumumuz için söylenmiştir :) .
Yürüyerek Roma'nın en işlek caddelerini,meydanlarını,parklarını gezdik.(Collosseo,Venedik meydanı)Metrosuna binip tren garına gidip,Napoli&Pompei ye kendimiz trenle gidebilir miyiz diye araştırdık.Fiyatlar ekstra turdan daha pahalıya geldiği için turla gitmeye karar verdik.

Roma'da gezmenin haricinde mutlaka Roma dondurmasını yiyiniz..Hatta hergün farklı yerlerde yiyin..Biz öyle yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder