Egzersiz sağlıklı yaşamın vazgeçilmez unsuru.1.5 yıl düzenli fitness yaptım.Spora gittiğim yerde diyetisyen eşliğinde programlar hazırlanıyor ve böylece sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırılmaya çalışılınıyordu.2 hafta da bir de vücut analizi yapılıyordu.Vücut analizinde Kilonuz,Protein,Mineral,Kas oranınız,Vücut kitle endeksiniz,Yağ oranınız,vücut yaşınız ortaya çıkıyor.Başladığım günden bitirdiğim güne 6 kilo yağdan verdim.Yağdan vermek çok önemlidir.Normal diyetlerde(eğer hareketsiz kilo vermeye çalışıyorsanız),tartıya çıktığınızda belki kilo vermiş gözükebilirsiniz ama kaybın büyük kısmı su ve kas kaybıdır,metabolizma hızınız yavaşlar ve beden açlık var sinyali aldığı için aldığı besinleri depolamayı seçer.3 aydır düzenli olarak yapmasamda haftada en az 2 gün 1 saatlik yürüyüş yapmaya çalışıyorum.Aslında hergün öğlen yemeklerinden sonrada 15-20 dakika arası bir tur atıyoruz.Yürüyüş esnasında fazla kalori yakmıyorsunuz ama metabolizma hızınızı hayli arttırıp,sonraki 6 saat içinde kalori yakımına devam ediyorsunuz.Aslında derin nefes alarak,bol oksijen aldığınız içinde yağ yakan enzimlerin salgısı artmış ve dolayısıyla da yağ yakımını arttırmış oluyorsunuz.Egzersiz esnasında da seratonin(mutluluk hormonu) salgılanıyor ve kendinizi gayet iyi hissediyorsunuz.
Derin nefes almamızı sağlayan,kardiyo yani aerobik egzersizlerdir.Aerobik egzersiz,bacakların ve kalçanın hareket etmesi,hiç ara verilmeden en az 20 dakika yapılması,konuşamayacak kadar nefessiz kalınmaması ve çok yorucu olmaması ile anaerobik egzersizden ayrılır.
Gelelim beslenmeğe,birçok yaptığım yanlışı,öğrendiklerim ile düzelttim ve faydasını daha sağlıklı olarak gördüm.Sık sık ve az yemenin önemini kavradım.Çünkü yemek yemek metabolizma hızını arttırır.Günde en az 6 öğün ve aynı saatlerde beslenmeğe dikkat ediyorum.Günde en az 2 porsiyon meyve ve 1 öğün sebze yemeği yemeğe dikkat ediyorum.
Egzersiz yapmadan 1 saat evvel karbonhidrat alarak gerekli enerji sağlanmasını,egzersizi tamamladıktan sonra da protein alarak kas oluşturulmasına yardımcı olmuş olursunuz.Böylece egzersiz yaparken baş dönmesi,göz kararması gibi sorunlarda olmaz.
Yemek yeme esnasında çok su içiyordum,su içmek(ph ı düşük su içmek) sindirim için salgılanan enzimlerin kalitesini bozduğu için,düzgün sindirimi sağlamadığını öğrendim.Ayrıca suyu dikerek değil yudum yudum ve oda sıcaklığında içmek gerektiğini öğrendim,böbrek ve bağırsakların işlevini artırarak vücudu toksin ve artıklardan temizlenmesini sağlıyormuş.Ayrıca içeceğimiz su eğer alkalin su olursa(pH 9,5 -11 ) (vücudumuz hafifçe alkalindir)vücudun normal işlevini yapmasını da destekliyormuş.
Şimdilik bu kadar...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder